majsens böcker

Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Snart är jag borta-Hanna Jedvik

Av Maja - 29 maj 2011 11:51

Maja och Lina är som natt och dag, fastän de är så lika. Medan Maja

alltid gör sitt bästa för att hålla skenet uppe, alldrig gråta,

bli arg eller skrika, gör Lina vad som faller henne in.

Maja är ett fladdrande kärleksvrak-Lina verkar alldrig

ens bli kär. Maja längtar till Göteborg, och Lina orkar

knapt leva med sig själv. De är varandras allra närmaste

vänner, men det finn alltid hemligheter som man inte kan

berätta för någon.


om att längta bort, att längta efter att vara någon annan,

om vänskap och kärlek, om snygga killar och såriga tjejer,

om underbar musik och småstadstristess, om saker som

känns, om saker som går sönder.


Det var en jätte bra bok, den berörde. Men den är nog

för lite äldre, typ över 11-12. Men man ska defenitift

läsa den! :)


Den får 7/10  coola snubbar B)       


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja - 21 september 2011 20:56

Du kan inte spola tillbaka det förflutna. Enda sättet att få veta hemligheten är att trycka på play.   När Clay Jensen får ett paket med tretton kassettband skickade till sig vill han till en början inte ha något med dem att göra. Banden ko...

Av Maja - 7 september 2011 17:58

Emma är bra på att gå balansgång. Hon balanserar mellan sina skilda föreldrar, sina vänner och det faktum att hon fyller tjugo och plötsligt ska vara vuxen på allvar, med jobb och egen lägenhet. Men när närmaste vänninans pojkän ringer på dörre...

Av Maja - 7 september 2011 17:20

Vintelovet segar sig fram för Sophie som är ensam kvar i stan. Besta vännerna har åkt på semester men sina famil- jer. Men så händer något... På en bänk på konstmuseet börjar skolans ärkenörd Murphy småprata med Sophie och innan hon f...

Av Maja - 22 augusti 2011 18:42

Jag heter Janis och just nu sitter jag i brorsans bil, som jag snott. Jag är sjutton år och har inget körkort, men det skiter jag i, för jag måste norrut, bara norrut, för att hitta det ultimata som jag och Emelie sa att vi skulle hitta til...

Av Maja - 18 augusti 2011 12:05

När Sandra fyller år får hon veta att polisen har hittat henne i skogen. sandra tror att de skojar med henne, men det visar sig att de har hittat hennes tvillingsyster som försvann för sex år sedan.  Naken och tolltufsad kommer hon till deras...

Presentation


Glöm inte komentera, fråga
och göra
gästboksinlägg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilken är din favorit kategori i böcker?
 Fantasy
 Deckare
 Djur
 Scince fiction (tecknik)
 Krig
 Historia
 Skräck
 Dikt/Poesi
 Kokböcker

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards