majsens böcker

Alla inlägg under april 2011

Av Maja - 20 april 2011 14:29

"Var inte rädd", mumlade jag. "Vi hör ihop"

Jag överväldigades plötsligt av sanningen i mina egna ord.Det här

ögonblicket var så perfekt, så rätt. Det fanns inga tvivel.

Han lade armarna om mig och höll mig intill sig... Det känndes som om

varenda nervtråd i min kropp sprakade och glödde.

"För alltid", instämde han.


Att vara oåterkallerligt förälskad i en vampyr är som en underbar fantasi och

en mardrömsliknande verklighet.

 Bella slits mellan sin intensiva passin för Edward och en djup vänskap

med Jacob. Året som gott har varit minst sagt omtumlande och fullt av

längtan, saknad och förtvivlan.

 För sin kärleks skull tvingas hon välja mellan de odödligas mörka och

förföriska värld eller fortsätta vara varm, mänsklig och levande. Hennes

val sätter igång en kedja av händelser som kommer få oanade och

förödande konsekvenser för alla inblandade...


...Eh,...Hm,...Mm...AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Hehe, jag var bara tvungen till det! Det var bästa sättet jag kunde beskriva det jag känner. Vad kan annars beskriva när man precis har läst värdens bästa bok och serien Twilight är slut nu! Jag har läst Om jag kunde drömma, När jag hör din röst, Ljudet av ditt hjärta och den här, Så länge vi båda andas. Jag har skrivit på alla att det var den bästa bok jag läst men den här var defenitift den bästa av dem bästaste av dem alldra bästaste bästa!! Åh, om ni bara kunde förstå!

Ja, det kan ni bara om ni läser boken så...Ja.


10 av 10 kyssar...              

och hjärtan            


Och efter som jag alldrig sagt det vill jag vill bara säga att jag älskar den här boken!!!  


                    


Av Maja - 20 april 2011 14:07

"Bella?"


Edwards mjuka röst hördes bakom mig. Jag vände mig om och såg honom jogga uppför trappan, men vindrufsigt hår eftar att ha sprungit. Han omfamnade mig genast, precis som på parkeringen, och kysste mig igen.


Kyssen skrämde mig. Den var för laddad och hans läppar pressades alltför hårt mot mina-som om han var rädd för att vår tid höll på att rinna ut.


En våldsam seriemördare härjar i Seattle och en onskefull vampyr fortsätter sin jakt efter hämd-Bella befinner sig återigen i fara.


Samtidigt tvingas hon välja mellan sin älskade Edward och vänskapen med Jacob. Och henne val riskerar att blåsa liv i den urgamla kampen mellan vampyrer och varulvar.


Men Bella har också ett annat val att göra, valet mellan liv eller död.

Men vad är vad?


Hm...Vad ska man säga? Den var fantastisk, underbar. Jag älskar den. Bästa jag läst. Man fängslas. Om jag fick skulle jag kunna sitt twilight framför näsan resten av mitt liv...


10 av 10  hjärtan            


 



Av Maja - 10 april 2011 13:10

Vad har hent med Sofie?

Plötsligt går hon som i ett lyckorus.

Några veckor senare är hon blek, tyst, onåbar.


när kompisarna frågar går hon bara sin väg.

Vill inte svara. Håller sig borta.

Kommer tillbaka. Lika blek.

Sen borta igen.


Tills en dag

då bästa kompisen

finner henne gråtande på skoltoan.

Och äntligen får veta.


"Jag hittade honom på nätet.

Jättegullig! Jätte fin!

16 år.

Trodde jag alltså..."


Den här boken är en jätte bra bok som handlar om... ja det får ni se om ni läser boken ;) Ni kanske förstår i det som står här åvan! Men under 10 ska absolut inte läsa den! Tipsar om den! ;)


Den får 8 av 10 brev         

      

Av Maja - 10 april 2011 12:52

Om det varit en film hade jag sprungit.

Om det varit en film hade jag hoppat ut genom fönstret och flytt.

Om det varit en film hade jag kämpat för mit liv.


Shirin och hennes papa får bo gratis på en stor fin herrgård med stall och hästar. De får sköta sig själva och får göra i princip vad som hels-bara de inte går upp på vinden...


Det är en spännande bok som ej är lämplig för barn under 11 år. Den är väldigt kort-tråkigt nog- men den hade inte varit lika bra då. Jag älskar långa böcker men har alldrig förr läst en bok som är bra OCH kort!


den får 7 av 10...MONSTER         

Presentation


Glöm inte komentera, fråga
och göra
gästboksinlägg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilken är din favorit kategori i böcker?
 Fantasy
 Deckare
 Djur
 Scince fiction (tecknik)
 Krig
 Historia
 Skräck
 Dikt/Poesi
 Kokböcker

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards